Fren Diski Nedir

Fren diskleri tekerleklerin içinde bulunan, fren balatalarının çoğunlukla hidrolik destek ile beraber frenleme için yakaladığı parçalardır. Dairesel bir yapıya sahiptir ve jantın iç kısmında görülebilirler. Frene basıldığında kaliper içindeki fren balataları diski iki taraftan sıkmaya başlar. Otomobillerde kullanılan kaliper sistemi sayesinde jant ve balatalar birbirinden soyutlanır. Bu sayede aşınan parça değiştirmesi kolay bir parça olan fren diski olur.

Delikli Performans Fren Diski

Fren diskleri malzeme olarak çoğunlukla metalleri ve alaşımları kullanırlar. Binek otomobillerde perlitik gri dökme demir kullanılırken spor otomobillerde seramik frenlere yer verilebilmektedir. Ancak durum bu kadarla kalmıyor ve fren diskinin fiziksel yapısını da değiştirmek gerekebiliyor. Metaller çabuk ısınan ve çabuk soğuyan yapılara sahiptirler. Çabuk soğuması istenen fren performansı için önemli bir durum olsa bile, ısınan fren diskleri fren balatalarının görevini yapmasının önüne geçebilir. Bu yüzden fren diskleri üzerinde açılan delikler ve kanal benzeri yapılar metalin çabuk ısınıp daha da çabuk soğumasını sağlar. Bununla beraber hava akışkanının delik çevrelerinde türbülans benzeri etki yaratması bu işi kolaylaştırır.